Pages

Tuesday, November 24, 2009

Assalamualaikum.

As a human being, we absolutely aren't able to hold on to ourselves constantly together all the time. There'l be time to break down and cry the eyes out.

There will be time for us to face a partner to share what's buried deep inside. Such secrecy, such burden on keeping something only on our own could kill. the soul. the mind.

What should it feels like when we've done the best we could to make it happen, we've pray thousands times a day.. we sacrifice so many things to make it work, and it still just wont work?

The feeling of wanting to shout out so loud..


Ada empat macam kemungkinan yang salah satunya harus berlaku; iaitu:

1) diberikan kepada orang berdoa sesuatu yang lebih baik dari yang dimintanya, atau
2) dihindarkan daripadanya mala petaka, atau
3) akan disempurnakan di akhirat, atau
4) diampuni dosanya.

Dan Tuhanmu berfirman:
“..Aku perkenankan permohonan orang yang berdoa apabila ia berdoa kepadaKu. Maka hendaklah mereka menyahut seruanku (dengan mematuhi perintahKu), dan hendaklah mereka beriman kepadaKu supaya mereka menjadi baik serta betul. ”
Al-Baqarah, ayat 186


"Berdoalah kepadaKu, nescaya akan Kuperkenankan bagimu. Sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembahKu akan masuk neraka Jahannam dalam keadaan yang hina dina."
Al-Mu'min, ayat 60.

(menyembahKu disini bermaksud berdoa kepadaKu)


Rasulullah bersabda:
"Berdoalah kepada Allah, pada hal kamu yakin dengan di perkenankanNya. Dan sesungguhnya Allah Taala tiada terima doa dari hati orang yang lalai yang cuai"


Permohonan adalah doa, dan doa hendaklah disertai dengan harapan.
Harapan ialah baik sangkan kepada Allah untuk doa kita diterimaNya.
Berdoa sebanyaknya yang mana apabila ia dikumpulkan semuanya mungkin sampai ke awan langit dari sebelah atasnya, dan kalau dihimpunkan semuanya mungkin sampai memenuhi bumi dari pihak bawahnya.


"Barangsiapa menghampiri kepadaKu sejengkal, Aku hampiri kepadanya sehasta. Dan barangsiapa mendekatiKu sehasta, Aku hampiri kepadanya sedepa. Danbarangsiapa yang datang kepadaKu berjalan, Aku datang kepadanya dengan berlari. Dan barangsiapa menemui Aku dengan kejahatan yang memenuhi bumi, pada hal ia tiada sekutukan Aku dengan sesuatu, Aku menemui dia dengan keampunan yang memenuhi bumi."



[Tidak ada yang menghairankan dalam "MEREKA MENCINTAINYA" tetapi yang menghairankan adalah "DIA MENCINTAI MEREKA"..Dia yang menjadikan, memberi rezeki, melindungi dan memberi anugerahNya kepada mereka, tetapi Dia juga mencintai mereka.]


Subhanallah.Alhamdullilah.Allahuakbar.

0 comments:

 
Copyright (c) 2010 SUCCESFUL DOCTOR-TO-BE. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes and Direct Line Insurance.